Subject: Riigi osalusega juriidiliste isikute nimekiri kontrollide tegemiseks
From: "Sirli Jakobson" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Cc: "Piia Kiivramees" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Feb 2024 10:04:25 +0200

Rahandusministeerium

[email-masked]

7-3/24/5

Riigi osalusega juriidiliste isikute nimekiri

Kontrollide tegemiseks

SA-st Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) on võimalik taotleda erinevaid 
toetuseid erametsaomanikele. Toetuste andmise aluseks on näiteks määrused:

•             keskkonnaministri 14.04.2014 määrus nr 10 „Erametsanduse 
toetuse andmise alused, taotluse kohta esitatavad nõuded, toetuse taotlemise 
ja taotluse menetlemise kord, taotluse hindamise alused ning toetuse 
tagasinõudmise kord“

•             maaeluministri 23.12.2022 määrus nr 78 „Perioodi 2023–2027 
Natura 2000 erametsades elurikkuse soodustamise toetus“

•             regionaalministri 22.11.2023 määrus nr 82 „Perioodi 2023–2027 
Natura 2000 erametsades elurikkuse soodustamise toetus“

Määruste järgi ei ole abikõlblikud kulud riigile, kohalikule 
omavalitsusüksusele või riigi osalusega eraõiguslikule juriidilisele isikule 
kuuluva metsamaa kohta. Seega toetust ei või saada riigi osalusega 
ettevõtted, riigi osalusega ettevõtete tütarettevõtted, riigi osalusega 
ettevõtetega seotud ettevõtted, riigiasutused ning riigi/riigiasutuse 
asutatud sihtasutused ja mittetulundusühingud. Meil ei õnnestu aga leida 
lõplikke andmeid eelpool nimetatud isikute kohta.

Oleme seni eelpool nimetatud asutuste/ettevõtete kontrollimisel kasutanud 
Rahandusministeeriumi lehte 
https://www.fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused/riigi-osalused. Sellel 
lehel pole leitavad aga kõik riigiga seotud asutused/ettevõtted. Näiteks on 
puudu riigiasutuste asutatud sihtasutused ja MTÜ-d ning riigiettevõtete 
tütarettevõtted. Proovisime kasutada ka samal lehel olevat „Äriühingute, 
sihtasutuste ja mittetulundusühingute koondaruanne 2022. aasta kohta“, kuid 
ka seal on andmeid puudu. Näiteks on aruandes viidatud, et Enefit Green OÜ 
omab osalusi 20 tütarettevõttes, mis omakorda omavad osalusi 8 
tütarettevõtjas, ja kolmes sidusettevõtjas. Jääb aga selgusetuks, millised 
need ettevõtted täpselt on. Ja samuti ei ole seal riigiasutuste asutatud 
sihtasutusi ja MTÜ-sid.

Kas kuskil on olemas täielik nimekiri töödeldavaid andmeid (nt exceli 
tabelis) kõigi eelpool nimetatud juriidiliste isikute kohta? Kas Teil on 
võimalik meile saata nende juriidiliste isikute andmed exceli tabelis (nimi 
ja registrikood), et meil oleks võimalik mõistlikult ja korrektselt toetuse 
andmise tingimust kontrollida?

Lugupidamisega

Sirli Jakobson
vastutav projektispetsialist

Narva mnt 7a, Tallinn

GSM: 53822755
 <http://www.kik.ee> www.kik.ee
 <http://www.kik.ee/facebook> www.kik.ee/facebook

 <https://keskkonnainvesteeringutekeskus.sendsmaily.net/landing-pages/6ced13c9-2afd-417e-ac87-0f912791c444/html/> 
Liitu KIKi uudiskirjaga